lördag 10 mars 2012

Dagens BlogDog #4

Tax

Det borde ju heta Dagens BlogDog i stället för bara Dagens hund, eller hur? Det rullar bättre när man säger det, liksom. Så nu heter det det! Dessutom kan man ju låtsas att det låter lite fjortis-hippt sådär. Jag är ju ändå så gammal nu att jag inte har koll på vad som är fjortis-hippt (fast det hade jag i och för sig inte när jag var fjortis heller). Så jag kan ju leva i den goda tron om att jag jämt är hipp och ungdomlig, lyckligt ovetandes om att jag börjar låta som en pinsam förälder med tonårskomplex när jag uppfinner nya, hippa uttryck. Kan jag säga "rocka bäver" kan jag säga "blogdog", eller hur? :) 

Riktiga fjortishippa uttryck är förresten också ganska fåniga egentligen. Typ "fett coolt" och sånt. Det låter ju bara hippt för att hippa högstadieungar(?) har bestämt det. :) Eller?

Inga kommentarer: